fbpx

Praktische tips voor websites

Front image for article
Snelheid, opmaak en design voor een website is zo ontzettend belangrijk voor u, uw bedrijf en uw klanten. Binnen it artikel geven we u een aantal tips over het ontwerpen, bouwen en uiteindelijk ook het testen en verbeteren van uw website!

Tegenwoordig is het een eenvoudig proces en een proces van slechts enkele stappen om een ​​website te bouwen, maar de belangrijkste focus moet het maken van een geoptimaliseerde website zijn. Als we het hebben over website-optimalisatie, zijn er verschillende factoren waarmee u rekening moet houden, zoals ontwerp, inhoud en hosting, enz.

Website-ontwerp heeft invloed op uw geloofwaardigheid, conversies en maakt of breekt uw website. Er is geen criterium voor een perfecte website, maar probeer deze zo goed mogelijk te optimaliseren. Het meest cruciale voordeel van een goed ontworpen website is de hogere positie, omdat zoekmachines dol zijn op sites die zijn ontworpen om de gebruikerservaring in gedachten te houden.

Als gebruikers geen goede ervaring hebben met uw website, komen ze nooit meer terug naar uw website. Gebruikers kunnen zich in slechts 0,05 seconden een mening vormen over uw website. Meestal wordt de mening gemaakt op basis van website-ontwerp.
Wanneer u een website live maakt, zorg dan voor hosting, ontwerp en inhoud, want al deze factoren zijn cruciaal voor het succes of falen van een website. Daarom bespreken we in dit artikel praktische tips voor het optimaliseren van uw website.

Praktische tips voor website-optimalisatie

U moet op de onderstaande punten letten om de prestaties van uw site te verbeteren.

1. Hosting

Veel mensen denken na over de relatie tussen laadsnelheid en website-ontwerp. Wat is de rol van hosting bij de snelheid van websites? Misschien is hosting de meest cruciale factor die de sitesnelheid beïnvloedt. Hostingplannen, verkeer, hostingservers zijn cruciale factoren voor het laden van de site.

Dus als u een hostingplan kiest, zorg er dan voor dat het aan uw behoeften voldoet. Als het verkeer naar uw site bijvoorbeeld toeneemt en u merkt dat het even duurt voordat de server is geladen, is dit een probleem aan de kant van uw hosting. Upgrade dus het plan of verander van hosting.

Wanneer sites meer tijd nodig hebben om te laden, zal het verlatingspercentage toenemen. Dus als het laden van uw pagina langer duurt, negeer dit dan niet. Identificeer de reden en als het een probleem is aan de hostingzijde, repareer het dan of wijzig de hosting van uw site.

Laten we enkele interessante feiten met u delen: wanneer sites meer dan vier seconden nodig hebben om te laden, verlaat 25% van de bezoekers dergelijke websites. Uw site zou binnen 2 seconden moeten laden voor een betere gebruikerservaring.

1.1 Best practices voor het kiezen van websitehosting

  • Begrijp uw hostingbehoeften. Begin met uw verwachte dagelijkse bezoekers en ontdek de benodigde bronnen. Het helpt je bij het kiezen van het juiste hostingplan en je betaalt niet meer dan je nodig hebt.
  • Controleer en vraag naar de beveiligingsmaatregelen die hosting heeft getroffen. Bijvoorbeeld hoe ze zich verdedigen tegen cyberaanvallen. Er moet worden voldaan aan de AVG, omdat u gebruikersgegevens met hen gaat delen.
  • Controleer de infrastructuur van het hostingbedrijf om te zien of ze speciale servers en plannen voor gegevensback-up hebben.
  • Schaalbaarheid is de meest cruciale overweging. U weet nooit wanneer u uw hostingplan moet wijzigen vanwege een toename van het verkeer. Het hostingbedrijf moet dus de middelen en flexibiliteit hebben om aan uw zakelijke behoeften te voldoen.
  • Kies een bekend en gespecialiseerd hostingbedrijf. Ze moeten een goede staat van dienst hebben en een tevreden klantenbestand.


Houd dus al deze factoren in gedachten bij het kiezen van een hosting voor uw website, want dit heeft op de lange termijn invloed op de prestaties van uw site.

2. Gebruik meer afbeeldingen dan tekst

Vul uw startpagina en bestemmingspagina niet met tekstblokken. De startpagina is ontworpen om bezoekers te informeren over uw diensten, producten en merk, en u wilt hier alle benodigde details delen. Probeer de inhoud in een paar zinnen samen te vatten. U kunt onbeperkte inhoud in uw blogberichten gebruiken.

Gebruik visuals om meer aandacht te krijgen. Visuals geven een diepere uitleg van de producten en diensten. Bezoekers kunnen in korte tijd meer over u te weten komen. U wilt bijvoorbeeld een product of dienst verkopen, een aantrekkelijke afbeelding ontwerpen en er een paar woorden over schrijven. Gebruik de call-to-action-knop zodat bezoekers meer details kunnen krijgen als ze erop klikken.

3. Praktische tips voor het schrijven van websitecontent

De manier om het publiek betrokken te houden, is boeiende inhoud. Bovendien moeten de zinnen kort en gemakkelijk te lezen zijn. Wanneer u inhoud bombardeert, wordt het moeilijk voor lezers om uw inhoud te begrijpen en te verwerken. Gebruik indien nodig een combinatie van korte en lange zinnen.

Gebruik korte alinea’s, vooral op de homepagina. Overdrijf de dingen niet en schrijf niet steeds weer hetzelfde. Begin elke alinea met enkele informatieve regels, zodat bezoekers blijven lezen. Schrijf geen extra details en blijf bij het punt.

Gebruik opsommingstekens en lijsten om de tekst gemakkelijk leesbaar te maken. Mensen lezen liever lijsten dan alinea’s. Bulletpoints zijn gemakkelijk te scannen en lezers kunnen snel informatie opvragen.

On-page SEO van inhoud kan ervoor zorgen dat uw site hoger scoort in de zoekresultaten. Gebruik trefwoorden en sleutelzinnen op de juiste posities. Gebruik bijvoorbeeld uw hoofdzoekwoord in de titel, metabeschrijving, eerste alinea en middelste, einde en afbeelding alt-tags. Gebruik trefwoorden in de koppen H2 en H3.

Gebruik Google Trends om de trend van uw zoekwoorden te controleren. Bovendien kunt u online gratis en betaalde tools gebruiken om relevante zoekwoorden te vinden. Zoekmachines worden elke dag slimmer, dus ontwikkel een contentstrategie. Het vullen van zoekwoorden helpt u niet langer.

Uw inhoud moet informatief zijn, waarde bieden aan gebruikers en goed geschreven zijn. Zoekmachines geven de voorkeur aan dergelijke inhoud en geven u voordeel in de vorm van een hogere ranking. Uw inhoud moet zoekmachine-geoptimaliseerd zijn om meer zichtbaarheid te krijgen.

4. Best practices voor website-ontwerp

Zoals aan het begin vermeld, is site-ontwerp de meest kritische factor in het succes en falen van een website. Houd rekening met het volgende voor een perfect website-ontwerp.

4.1 Kleurenschema

Zorg ervoor dat uw kleurenschema past bij uw merkstrategie. Het kleurenschema is de meest cruciale factor, en de meesten van ons letten er niet op. Probeer erachter te komen of het kleurenschema van het logo uw merk weerspiegelt of niet?

Wanneer u een consistent kleurenschema gebruikt, laat het een goed beeld achter bij uw klant. Bovendien helpt het je om een merk te worden.

4.2 Navigatie

Elke keer dat een bezoeker naar uw website komt en iets zoekt, moet er een eenvoudig navigatieproces zijn om te vinden wat ze zoeken. Blijf op de plaats van een bezoeker en ontdek waarom ze uw website bezoeken?

Wat is het doel van het bezoek? Of ze nu een product willen kopen of wat informatie willen krijgen. Als bezoekers niet krijgen wat ze willen, verlaten ze de site. Er zijn miljoenen andere sites en bezoekers zullen daar naartoe gaan. Vereenvoudig dus uw navigatie. Gebruik een standaard en eenvoudig formaat. Maak de zaken niet ingewikkeld.

De beste manier is om het menu bovenaan de pagina te plaatsen, zodat bezoekers kunnen gaan waar ze ook heen willen. Gebruik duidelijke en weinig opties in het menu om de zaken eenvoudig te houden. Complexere menu’s hebben een negatieve invloed op uw conversies. Verwijder onnodige opties uit het menu en houd het simpel.

4.3 Optimalizeer uw website voor mobiel

Nu rangschikt Google niet die sites die minder responsief zijn. Als sites niet zijn geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, presteren ze niet goed. Zoekmachines belonen sites met een mobiel responsief ontwerp. Mobiele SEO is dus het essentiële dat uw site kan helpen om hoger te scoren.

Concentreer u op de essentiële webvitalen van uw website. Controleer de mobiele snelheid van uw site op Google Page Speed ​​Checker. Zorg ervoor dat de mobiele score hoger is dan 80. Het laat zien dat uw website mobiel reageert. Focus op commutatieve layoutverschuiving, en deze moet laag worden gehouden.

Waarom moeten uw sites mobiel reageren? Controleer de onderstaande statistieken en u krijgt het antwoord:

0 %
van de internetgebruikers gebruikt mobiele apparaten minstens één keer per dag om te zoeken.
0 %
van de zoekopdrachten die op Google worden uitgevoerd, wordt gedaan met mobiele apparaten.
0 %
van de sites die in de top 10-resultaten verschijnen, reageren op mobiele apparaten.

Deze statistieken zijn voldoende om het belang van mobiel-responsief ontwerp te begrijpen. Mobiel responsief ontwerp is een belangrijke rangschikkingsfactor.

4.4 Formatteren

Er is geen standaardopmaak, maar meer dan 80% van de websites gebruikt de onderstaande standaard:

Deze opmaakmethoden kunnen de gebruikerservaring van uw site uitstekend maken.

4.5 Blijf testen

Zoals bij de start vermeld, is geen enkel webshop-ontwerp perfect. Er is altijd een mogelijkheid en ruimte om het ontwerp van uw site te verbeteren. A / B-testen helpen bij het verbeteren van het ontwerp en de elementen van uw website. U kunt twee verschillende bestemmingspagina’s maken om te weten welk ontwerp het beste bij u past.

Conclusie

Bij de performance van een website en webshop zijn design, hosting en content de meest kritische factoren. Daarom hebben we een gedetailleerd artikel samengesteld dat u kan helpen uw bestaande website te verbeteren of een nieuwe website te bouwen op basis van deze statistieken. Dus nadat u deze procedures heeft gevolgd, zult u aanzienlijke verbeteringen in uw websites zien in termen van snelheid en rangschikking.

Deel dit bericht

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Abonneer op onze nieuwsbrief

Ontvang updates en leer van de besten

Ontdek meer

Antivirus

Cybercriminaliteit schiet omhoog in Nederland

Cybercriminaliteit stijgt hard in Nederland. Maar waarom is Nederland een grote doelwit in Europa? Dat leggen wij hier uit en wat voor effect die heeft op het MKB.

AVG

Datalek testaanbieder: iedereen kon alles zien.

Door een datalek bij een COVID-19 testbedrijf was het mogelijk voor mensen die toegang hadden tot de CoronaCheck om reis en testbewijzen in te zien, manipuleren en vervalsen.

Wilt u uw bedrijf een boost geven?

stuur ons een bericht en blijf in contact